Čičerika, zdrava in hkrati zelo okusna

Čičerika je bogat vir proteinov, je tako rekoč brez škodljivih maščob in holesterola. Je veliko več, saj naj bi holesterol celo pomagala zniževati. Če po nasvetu zdravnika moramo ali pa, če želimo sami na svojem jedilniku močno omejiti ali se celo odpovedati rdečemu mesu, lahko to živilo odlično nadomestimo s čičeriko. To je okolju, kakor tudi telesu veliko bolj prijazna alternativa. Za maksimalen izkoristek beljakovin iz čičerike jo lahko kombiniramo s polnozrnatimi žitaricami, na primer z rižem ali s polnozrnatimi žitnimi izdelki, kot so integralne testenine. Na takšen način bomo v svoje telo vnesli prav toliko beljakovin, kot bi jih dobili s uživanjem mesa ali mlečnih izdelkov. A s čičeriko v telo ne bomo vnesli škodljivih nasičenih maščob in seveda odvečnih kalorij. Poleg tega pa  ima čičerika tudi veliko vlaknin in nizek glikemični indeks, tako da smo po zaužitju le te dolgo siti in polni energije. Poleg že vsega naštetega pa je čičerika odlična hrana, saj obenem pomaga pri preprečevanju bolezni srca in ožilja. Še posebej opazno pa v našem telesu znižuje holesterol. Našemu srcu pa ne koristi le zaradi znižanega holesterola, temveč tudi zato, ker vsebuje veliko folne kisline in magnezija. Dovolj velika količina folne kisline naj bi kar za približno deset odstotkov znižala možnost za nastanek srčnega infarkta. Skodelica kuhane čičerike nas oskrbi s kar 70% priporočene dnevne količine folne kisline. Za še več učinka jo lahko kombiniramo skupaj s kurkumo in s česnom. Prav iz razloga, ker je popoln nadomestek mesa, je čičerika zelo priljubljena hrana vegetarijancev, pa tudi veganov. Čičeriko lahko uživamo v več oblikah, tako kalčke, na način, kot uživamo vse ostale stročnice ali v obliki čičerikine moke. Kadar uživamo kalčke moramo biti previdni, saj so kalčki sicer zares bogato hranilo, a jih je tako kot semena pred uporabo potrebno prekuhati, saj vsebujejo toksine. Tako kot večino drugih stročnic, moramo tudi semena čičerike, pred samim kuhanjem čez noč namočiti. Oprano čičeriko damo v večji lonec z vodo in jo najmanj šest ur namakamo. Nato jo znova precedimo, jo operemo in jo nato še eno uro kuhamo. Ker ne vsebuje glutena, je odličen nadomestek za belo moko, lahko jo uporabimo tako pri peki peciva, kakor tudi pri paniranju in pri zgoščevanju omak. Ena izmed najbolj poznanih in okusnih jedi iz čičerike je namaz, ki ga imenujemo tudi humus. Čičerika je zelo nasitna, zato ne preseneča, da je priljubljena hrana številnih športnikov in rekreativcev, ki potrebujejo veliko energije. Poznamo belo in črno čičeriko, ki imata podobne lastnosti. S čičeriko si lahko pomagajo vsi, ki jih pestijo odvečni kilogrami, saj je odličen pripomoček pri hujšanju.

Čičeriko lahko pripravimo podobno, kot vse ostale stročnice, na prodajnih policah je na voljo tako suha, kakor tudi v pločevinkah. Lahko jo uporabimo v solatah, v juhi, kot namaz, pripravimo pa lahko tudi čičerikine polpete.

Viri: http://www.bodieko.si/cicerika

        http://www.zenska.si/zdravje/zdravo-zivljenje/zakaj-je-cicerika-tako-zdrava/

 z.l.

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook