Vrtnarstvo objavil

»CVETLIČARNA IN VRTNARIJA NAJ SE NA OGLED POSTAVI«

PSIHOLOGIJA PRODAJE ZA CVETLIČARJE in VRTNARJE

Na seminarju leta, ki smo organizirali na Biotehniškem centru Naklo so predavatelji izpostavili nekaj izhodiščnih tez: Ali sta dober cvetličar in vrtnar tudi dobra psihologa? Ali poznamo slovenskega kupca? Kako oblikovati svoj prodajni prostor, podobo svojega podjetja in blagovno znamko? Kakšni so prodajni procesi v vrtnarsko- cvetličarskem podjetju – primer dobre prakse in primer predstavitve internetnega nakupovanja cvetja.

»Kako prodajati različnim skupinam kupcev, je danes najtežji del celotnega procesa,« je poudaril g. Janez Turnšek, predavatelj psihologije prodaje in trženja na Srednji in višji ekonomski šoli v Celju. »Spremljati moramo kupca od vstopa v našo prodajalno do odhoda, pravilno je potrebno pristopiti do stranke in z njo komunicirati tudi na neverbalni način,« so bile njegove glavne smernice. Najlažje je delati za stalne stranke, ker jih že poznamo, izziv pa nam morajo biti nove stranke. Stranka mora tudi vedeti s kom kontaktira, in imejmo v svoji prodajalni info kotiček ali svetovalni kotiček. Naj ne bo to blagajna.

Predavateljica mag. Sabina Šegula je dejala: »Cvetličarne in vrtnarije morajo biti izložbe. To je zelo pomembno, za pridobitev novih strank, redne stranke pa se na ta način lahko odločijo tudi za kaj novega. Slovenski kupci kupujejo domače sadike, in želijo imeti tudi novosti.« Sabina Šegula je predavateljica na Biotehniškem centru Naklo, je magistrirala iz agronomije, trenutno pa zaključuje doktorski študij.

Rock Finale, univ. dipl. inž. krajinske arhitekture je cvetličarjem predstavil oblikovanje celostne grafične podobe ter kako naj uredijo cvetličarno, da bo zanimiva za ogled in nakup. »S pravilno postavitvijo lončnic, cvetja, lahko privabimo obiskovalce na ogled in tudi na nakup. Ponudimo mu tudi druge, manjše pozornosti, do katerih mora imeti stranka dostop, kljub temu pa prostor ne sme biti prepoln.«

Mnenja udeležencev seminarja:
Pri izobraževalnem procesu, se daje poudarek strokovnim področjem, zato so taki seminarji zelo dobrodošli, ker se seznanimo še z drugimi znanji.

Vedno so pomembne malenkosti. Zelo dobro, da nam povejo strokovnjaki, na kaj vse moramo biti pozorni, da bomo v teh kriznih časih znali pridobiti stranko.

Pripravili smo izobraževanje na temo, ki je v tem času izrednega pomena. Prodaja je danes najtežji del poslovnega procesa v vseh panogah. Majhni obrtniki imajo premalo izkušenj in znanj in težko konkurirajo velikim korporacijam, ki so se v zadnjih letih pojavile na tržišču. Zato so taki seminarji zelo pomembni. Cvetličar iz Murske Sobote, Andrej Hriberšek, ki ima podjetje Aranžiranje cvetja Taja pravi: »Kriza naj bi bil čas za kreativnost.« Pridružimo se temu mnenju in izidimo iz tega kot zmagovalci.

Miranda Bakker, marketingadviseur, Floweracademy.nl prihaja iz Nizozemske. Je vodja prodaje v velikem izvoznem podjetju. Pridružuje se mnenju, da je kriza, možnost za iskane novih poti in prodajnih priložnosti. Pomembno je, da smo odprti za novosti in spremembe, ki so pred nami. Edino na ta način bomo lahko uspeli v svetu, ki je vsak dan bolj nepredvidljiv.
Domen Škofic Juhant (podjetje A.Heemskerk flowers), je predstavil možnosti internetnega nakupovanja cvetja, saj je le-to bistveno cenejše, kar za cvetličarje pomeni konkurenčno prednost pri končni ceni izdelka oziroma opravljene storitve.

Zavedamo se, da je znanje ključna prednost, ki nam bo pomagala v boju z gospodarsko krizo, ki je v polnem razmahu. Vemo, da kot šola s tradicijo in znanjem lahko tržišču ponudimo aktualna znanja, ki bodo odgovor za jutrišnji dan.

M.K.A.

Morate biti prijavljeni za komentiranje.

Iskanje

Facebook