Mehanizacija objavil

Kolesa traktorjev

Prednja in zadnja kolesa traktorja so opore za maso vozila, katero prenašajo na tla. Poganjska kolesa prenašajo navor na vozišče- zemljišče, podlago.

Osna obremenitev, ki mora biti označena na tablici traktorja, ne sme presegati nosilnih sposobnosti gum.

Kolesa so opremljena s pnevmatikami, in sicer s plaščem in zračnico. Za varno delo plašči ne smejo biti izrabljeni. Globina reber ne sme biti manjša od 1, 6mm. Dobro morajo prijemati kolesa dovolj veliko naležno površino. Smer profila plaščev mora biti izbrana glede na vrsto zemljiišč. Zračni tlak v zračnicah je 1 do 1,3 bara; saj imajo traktorji nizko tlačne zračnice. Za povečanje vlečne sile traktorja lahko obtežimo zadnjo pogonsko premo, s čimer povečamo osno silo in preko nje silo spajanja med pogonskimi kolesi in  podlago.

To dosežemo tako, da polnimo zračnice z vodo do ¾. Vodi dodamo sredstvo proti zmrzovanju, klorid- Za polnitev potrebujemo poseben ventil za polnjenje z vodo., preko katerega lahko med polnjenjem izpuščamo zrak iz zračnice. Traktor pripravimo tako, da ga dvignemo na podstavek, toliko, da so kolesa v zraku. Kolo zavrtimo, da je ventilni vložek v zgornji najvišji točki; tega (ventilni vložek) izvijemo, da lahko uhaja zrak iz zračnice; uvijemo ventil za polnjenje z vodo in nanj priključimo vodno cev iz vodovodnega priključka ali iz višje postavljene posode z vodo; polnjenje občasno prekinemo in preko ventila izpustimo zrak, ter nadaljujemo polnjenje vse do vrha platišča; ventil uvijemo nazaj in kolo je napoljnjeno. Osno silo pogonskih koles še lahko povečamo z dodajanjem uteži in ustreznim obešanjem in pripenjanjem priključenih strojev in z izbiro pnevmatik ustreznih in specialnih profilov.

 

Vir: Fidler S., Varno delo s traktorjem in traktorskimi priključki, Ljubljana: 1991

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook