Zanimivosti objavil

Mediteranska prehrana in oljke

Mediteranski model prehrane spada med najbolj zdrave načine prehranjevanja in uporablja polvegetarijansko prehrano. Ribe namesto mesa, oljčno olje namesto margarine in drugih nasičenih maščob, ter veliko sadja in zelanjave. Takšna prehrana je nizkokalorična, z malo holesterola in veliko balastnih snovi ter bogata z vitamini.

Prav oljčno olje je največji naravni vir mononenasičenih maščobnih kislin, ki uravnavajo nivo maščob v krvi in ugodno vplivajo na srčno-žilni sistem. Najbolje je, če ga jedem dodajamo hladnega, tako da zadrži vse svoje hranljive in zdravilne sestavine. Zeleno, dišeče in dragoceno oljčno olje se lahko uporablja samo, ali pa v steklenico dodamo vejico rožmarina, timijana, česen ali pekoči feferon. Tako dobimo še bolj aromatično različico oljčnega olja.

Za vse, ki radi sami eksperimentirate v kuhariji še dva povsem naravna recepta: Oljke v slanici V tem primeru pridejo v poštev samo lepe, ročno obrane in zelene oljke. Imeti moramo isto količino oljk in pepela, ki nam je ostal od kurjenja lesa. Pepel ima v tem primeru vlogo luga in oljke razgreni. Isto količino oljk in pepela skupaj namakamo v morju ali slani vodi vsaj teden dni in vsak drugi dan menjamo vodo. Po tednu dni postopek ponavljamo, vendar v sladki vodi. Vseskozi z oljkami pazljivo ravnamo, saj se vsako drgnjenje ali udarec oljke ob oljko pozna z rjavo liso na njeni koži. Celoten postopek razgrenitve oljk naj traja 3 tedne. Po tem času jih odcedimo, pripravimo kozarce in slanico. Za pripravo slanice odmerimo dve žlički soli (okoli 20g) na vsake pol litra vode. Slanost take raztopine je približno taka kot slanost morske vode. Oljke vložimo v steklene kozarce, jih zalijemo s slano raztopino ter zapremo. Shranjujemo v temnem in hladnem prostoru. Za uporabo so primerne po nekaj tednih.

Pečene oljke
Le gurmani poznajo specifičen okus, ki ga dajejo pečene oljke. Za to pripravo potrebujemo lepe, črne in ročno obrane oljke. Dva do tri litre vode zavremo in z njo prelijemo oljke ter jih tako pustimo stati 20 minut. Potem jih precedimo in položimo na večje cedilo ter obtežimo, da se iz njih izcedi odvečna voda. Nato jih stresemo v pekač, posolimo, premešamo in pečemo na 200 stopinjah približno pol ure. Ko so pečene jih poberemo iz pekača, pokapljamo z oljčnim oljem in ko so ohlajene shranimo v steklene kozarce.

Seveda pa je uporaba oljk v kulinariki široka in neomejena. Lahko jih dodajamo pri peki kruha, lahko z oljčnim oljem pečemo piškote, ga dodajamo v omake za testenine, ribe in perutnino. Prav tako je oljčno olje obvezna sestavina dobre ribje juhe, solate iz mehkužcev ali ribjega namaza.

Pripravila: Nives Harmel

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook