NOVINARSKA KONFERENCA VINSKE DRUŽBE SLOVENIJE

Dušan Brejc, direktor Vinske družbe Slovenije, je ob današnjem dnevu vinogradnikov in vinarjev na sejmu AGRA spregovoril o trenutnih razmerah na vinskem trgu ter o letošnji trgatvi. Ugotavlja, da je prodaja vin v lanskem letu uspešna, primerljiva s preteklimi leti. »Trgovina je tista, ki je stabilizirala težavnosti v prodaji v lanskem letu. Delež je nekoliko zrasel in je pri nekaterih kleteh že več kot 80 odstoten. V gostinstvu pa se beleži rahel padec, ki pa ne igra tako velike vloge,« je dejal Brejc in opozoril, da krivulja ni naklonjena vinarjem. »Vsi se resno ukvarjamo s tem, kaj bomo naredili s strukturo prodaje v prihodnje,« je dejal. Po zbranih podatkih Brejc ugotavlja, da se je po letu 2009 uvoz vina strmo dvignil, za 1,5 milijona litrov vina v enem letu. Kot posledico je navedel finančno krizo, vina, ki se uvažajo, pa ne dosežejo niti en evro na liter. »Slovenska vinska ekonomija naravnana na srednji ali nižji cenovni razred, kajti to je pač naša obča realnost.«

Slovenija letno izvozi med 5,2 in 5,5 milijona litrov vina. Brejc je ob tem dejal, da so družbeniki Vinske družbe Slovenije, doslej večino vina v tujini (Nemčija, Nizozemska, velika Britanija) prodali gostincem, sedaj pa se vedno več v tujini slovenska vina pojavljajo na trgovinskih policah, »kar bo dvignilo prepoznavnost slovenskih vin«. V zadnjem letu se pojavljajo nekateri novi tuji trgi ter tudi vedno večje število slovenskih izvoznikov vin. Po trenutno dostopnih podatkih se več kot 70 odstotkov slovenskega vina izvozi v tako imenovane tretje države, od vsega izvoženega pa predstavljajo več kot 80 odstotkov bela vina. Okoli 90 odstotkov vin izvozijo vinske kleti Goriška Brda (okoli 60 odstotkov), Vipava in P&F Jeruzalem. Največ vina se izvozi v ZDA, Bosno in Hercegovino, Italijo in Hrvaško. »Moramo ohraniti delež vina na slovenskem trgu, predvsem  do drugih pijač, ne samo alkoholnih. Vino je na krivulji, ki je padajoča,« je dejal Brejc ter dodal, da so tržne razmere na domačem trgu neurejene. »Reda ne uspemo izpostaviti. Čaka nas še precej dela. Če želimo ohraniti tržni delež vina, se moramo resno ukvarjati s tako imenovanim anti-alkoholnim lobijem, ki sedaj že presega evropske okvirje, zato so se proizvajalci alkoholnih pijač po svetu organizirali. To pomeni, da je prišlo do tako velikega omejevanja, da je očitno potrebno sodelovanje na ‘planetarnem’ nivoju.«

Po Brejčevih podatkih bodo družbeniki letos jeseni natrgali okoli 30 tisoč ton grozdja, kar gre za eno četrtino grozdja manj, kot je povprečje v preteklih petih letih. Manj grozdja bo predvsem na Primorskem, Brejc pa k tem podatku dodaja, da bo tudi pri naših sosedih, predvsem Avstrijcih, manj grozdja, kot v preteklosti. Ob zaključku je Brejc še dodal, da brez nastanka Slovenije kot vinske destinacije, bo v prihodnje vprašljiva dolgoročna uspešnost izvoza vin.

Mateja Jaklič, telefon: 02/5642 112, e-pošta: mateja.jaklic@pomurski-sejem.si

Miran Mate, odnosi z javnostmi, telefon 041 263 107, e-pošta: miran.mate@pomurski-sejem.si

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook