Zdravje objavil

Pira, vir zdravja

Pira (Triticum Spelta) spada med prve gojene žitarice in jo poznamo že več kot deset tisoč let. Ta stara zvrst žita ima izredne kakovostne kvalitete, ki se ponovno odkrivajo v današnjih časih, ko je hrana vse manj zdrava in je pridelovanje na zdrav način postalo nuja. Pira je plevnata vrsta pšenice kar pomeni, da njeno zrno po žetvi ostane v plevi. Spada na sam vrh žit. Svojo uporabno vrednost je dobila šele s prilagoditvijo na hladne in vlažne razmere v Alpah. Pridelovanje pire se je do danes ohranilo v  alpskih predelih v Švici, Avstriji in Nemčiji . Ker je njena pridelava nezahtevna je primerna za ekstenzivno in ekološko pridelavo. V Sloveniji so jo ekološki kmetje začeli gojiti  pred leti in danes so že na voljo manjše količine iz nadzorovane ekološke pridelave.

Oluščena zrna pire uporabimo tako kot druga žitna zrna: cela, toplotno obdelana, obrušena v kašo ali zmleta v polnovredno moko.

Pira vsebuje ogljikove hidrate, ki imajo pomembno vlogo pri strjevanju krvi in stimulirajo imunski sistem organizma. Pomembna razlika med pšenico in piro je v vsebnosti beljakovin. Prav zaradi višje vsebnosti protina na katerega so mnogi preobčutljivi,  je pira bolj zdrava od pšenice. Kalček in meljak vsebuje maščobe, minerale, fosfor, železo, magnezij in vitamine, največ vitamina B. Ker vsebuje veliko mineralov in vlaknin jo uvrščamo v sam vrh priporočljive prehrane . Kalček vsebuje nenasičene maščobne kisline, ki varujejo naše srce in ožilje. Če piro namočimo ali skuhamo dobimo sluz, ki je zelo koristna saj se z njo razstruplja naš organizem. Nakaljeno zrno ima v primerjavi s celimi zrni boljšo prebavljivost in večjo vitaminsko vrednost. Praženo zrnje pire lahko zmeljemo v kavni nadomestek. Pivovarji pri varjenju piva potrebujejo slad, ki ga ponavadi dobijo iz delno neoluščenega ječmena , lahko pa sladijo tudi plevnata zrna pire.

Čedalje več ljudi je alergičnih na gluten in prav zanimiva je ugotovitev znanstvenikov, da mnogi ljudje s celiakijo pri piri niso pokazali preobčutljivosti, čeprav ga vsebuje.

Iz pire lahko pripravimo odlične rižote, solate, polpete, običajno belo moko pa le zamenjamo s pirino in jo uporabimo za pripravo testenin in testa. S tem bomo naredili veliko za svoje zdravje. Dieta s uživanjem pire nam lahko pomaga pri odpravi kožnih obolenj, revmatskih težavah, presnovnih boleznih in pri prebavnih težavah. Pokazala se je učinkovita tudi pri odpravljanju težav z živci, oslabljenem organizmu, pomaga nam pri odpravljanju odvečnih kilogramov.

Pirina slama je med najbolj iskanimi za pletenje košar, luščine pa zelo cenjene kot polnilo za vzglavnike.

Več si poglejte na: http://www.pomurske-lekarne.si, http://vizita.si.

Glede na to, da je pira prava zakladnica hranilnih snovi, velja za idealno živilo.

Z.L. 

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook