Čebelarstvo objavil

Pomen enotnih cen medu

Ob
pričetku obdobja, ko čebelarji prodajajo svoje čebelje pridelke in
izdelke je potrebno predstaviti vpliv enotnih cen medu in ostalih
čebeljih pridelkov in izdelkov ter posledice, ki jih ima prodaja svojih
proizvodov pod priporočeno ceno. Za prodajo proizvodov pod ceno se na
ekonomskem področju uporablja termin »dumping» cen, ki dejansko v
prevodu pomeni prodaja dobrin pod pošteno ceno (to je cena, ki je višja
od proizvodnih stroškov).

V mednarodnem trgovanju je prodaja pod pošteno ceno dosegla velike
razsežnosti. Zato je prepovedano skupno dogovarjanje o prodaji
proizvodov pod ceno. V primeru slovenskega čebelarstva pa se čebelarji
vse bolj soočajo z nenamenskim spuščanjem cen. Vse pogosteje nam
čebelarji sporočajo, da nekateri čebelarji med prodajajo po zelo nizkih
cenah. Razlogi za prodajo po nižjih cenah so v večini primerov želja po
prodaji medu, ki je na zalogi in s tem pridobitev kakšnega novega kupca
ali pa čebelarji rajši prodajo med posameznikom po maloprodajni ceni, ki
je le nekoliko višja od odkupne cene pri veletrgovcih in s tem vseeno
zaslužijo več kot če bi med odprodali po odkupni ceni. Priporočene
maloprodajne cene medu, ki jih je za leto 2009/2010, ki jih je v
Slovenskem čebelarju št.9/2009 predlagala komisija za ekonomiko UO ČZS
in JSSČ so višje od cen po katerih se med dejansko prodaja pri
čebelarjih.

Ko čebelarji prodajo med pod priporočeno ceno, se zavedajo da so s tem
sprožili verigo nižanj cen pri vseh ostalih čebelarjih in da se bo kaj
kmalu to znižanje vrnilo do tega istega čebelarja in zahtevalo še
dodatno znižanje cene medu. Prodaja pod pošteno ceno ima lahko in bo
verjetno v primeru slovenskega čebelarstva imela zaskrbljujoče
posledice, saj se bodo z nadaljnjim spuščanjem cen spodnje meja cene
postopoma spuščala tiste ravni, ki ne bo več sprejemljiva za vse
slovenske čebelarje. Najpomembnejše pri preprečevanju posledic prodaje
pod pošteno ceno je skupno delovanje čebelarjev. Iz neke analize je
razvidno, da je cena šele na tretjem mestu med razlogi za nakup medu in
čebeljih pridelkov in da ne vpliva na prodajo medu. Bojazen, da bosdo
čebelarji z prodajo medu po priporočenih cenah izgubili svoje redne
kupce je odveč, saj glede na rezultate omenjene raziskave kupci pri
slovenskih čebelarjih kupujejo med in ostale pridelke zaradi preverjene
kakovosti in zaupanja, ki so ga pridobili.

Zavedati se moramo, da se vsi nahajamo na isti barki, ki bo brez
skupnega delovanja počasi potonila pregloboko in je ne bo več moč
rešiti. Zato je treba poudariti, da morajo čebelarji skupno nastopati na
trgu prodaje medu in se uskladiti v cenah prodaje na domu saj s tem
sami sebi povzročamo nepotrebno konkurenco. Posameznikom, ki iščejo
najcenejši med po Sloveniji bi bilo tako poslano enotno sporočilo, da je
slovenski med s svojo kakovostjo prav gotovo vreden svoje cene in da so
čebelarji pričeli ceniti svoj trud in seveda trud čebel, ki nam
omogočajo prodajo medu in ostalih čebeljih pridelkov. Čebelarjevi kupci
pa bodo sporočili, da zaupajo v svoje znanje, delo in izkušnje in tako
povzdignili ceno medu in seveda tudi svojo kolektivno samozavest.

Vir: http://www.czs.si 

Objavil/a: Čebelarska zveza Slovenije

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook