Kmetijstvo objavil

Soja

Sojine alternative mesu, kot na primer
sojini burgerji, postajajo vedno bolj popularne. Kitajci sojo
uporabljajo že dolga tisočletja in ji pravijo »meso brez kosti«, saj naj
bi soja nadomeščala beljakovine, ki jih pridobimo iz mesa. In, verjeli
ali ne, Znanstveniki Univerze v Missuriju so izumili sojin nadomestek za
piščančje meso, ki ima okus kot piščančje meso in celo diši kot
piščančje meso. Izum je zanimiv zato, ker produkt ni bil ustvarjen na
način dodajanja barve in okusa soji, ampak se soja obdela na način, da
dobi poleg okusa celo teksturo piščančjega mesa. Sicer raziskovalci še
niso povsem zadovoljni z rezultatom, saj naj bi produkt imel okus bolj
po puranu. Znanstveniki bodo zato nadaljevali z razvojem piščančjega
mesa iz soje, saj verjamejo v pozitivne lastnosti soje na zdravje ljudi.
Znižuje holesterol, zavira aterosklerozo
S pomočjo te najbolj razširjene in uporabljene stročnice na svetu naj bi
si znižali raven holesterola. Sojine beljakovine, katerih vsebnost
(35-45 odstotkov) presega povprečno količino v drugih živilih, se po
kvaliteti lahko docela kosajo z vsemi živalskimi beljakovinami. Nič
čudnega torej, da se njeno uživanje pogosto svetuje vegetarijancem. Soja
vsebuje še maščobe, sladkorje, minerale, provitamin A, vitamine
B-skupine, K, C, provitamina D in E. Prav tako vsebuje vseh osem
esencialnih aminokislin in visoko vredno sestavino lecitin. Sojina zrna
so bogata z maščobami, od katerih je več kot 90 odstotkov večkrat
nenasičenih. Prav zaradi tega soja znižuje raven holesterola v krvi in
zavira aterosklerozo. V soji se nahajajo tudi fitosteroli, ki omejujejo
vpijanje holesterola v črevesju in zato tudi pomagajo pri zniževanju
ravni holesterola. Raziskave so pokazale, da ima dober vpliv na zdravje
srca in ožilja. 
 
Lajša simptome menopavze
V novejšem času sojo pogosto prikazujejo kot živilo, učinkovito v boju
proti raku. Številne sestavine soje naj bi imele antikancerogeni učinek;
blažili naj bi predvsem simptome rakov, ki so povezani s hormoni,
denimo rak na dojki in prostati. Zato naj bi s sojo lajšali tudi
spremembe v menopavzi, ko se naravna raven estrogena zniža – uživanje
soje naj bi omejilo število vročičnih oblivov.
 
Pomočnica pri hujšanju in prezgodnjem staranju
Soja pripomore k zmanjševanju telesne teže v okviru shujševalne diete.
Vsebuje obilo vlaknin, ki so koristne za urejanje redne prebave. Ljudem,
ki se nepravilno prehranjujejo in imajo zato težave, ter tistim, ki se
prezgodaj postarajo, se svetuje prehod na sojine beljakovine. Za
zdravljenje pomanjkanja koncentracije, spomina, možganskih, živčnih in
obolenj jeter in žolča, slabokrvnosti in oslabelosti se uporablja sojin
lecitin, ki ga pridobivajo iz zrelega sojinega semena.
 
Opozorilo
Pri uživanju soje pa je tako kot pri vsej hrani potrebno biti previden
in jo uživati v zmernih količinah. Pretirana in dolgotrajna raba soje
naj bi po mnenju nekaterih strokovnjakov po drugi strani povzročala
raka, uničevala kosti in hormonski sistem ter zmanjševala spolni nagon.
Zato se redno uživanje soje odsvetuje tudi ženskam, ki želijo zanositi.

OBJAVIL/A HELENA HABJAN

 

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook