Kmetijstvo objavil

Večni boj: Pepsi in CocaCola v tekmi za ekološko učinkovitost



PepsiCo, matična družba v Britaniji največjega proizvajalca čipsa Walkers, na leto kupi več kot 350,000 ton krompirja



Boj za tržno prevlado med Pepsi in CocaColo dobiva nove
razsežnosti – Pepsi se je zavezala, da bo zmanjšala izpuste ogljikovega
dioksida in porabo vode v britanskih proizvodnjah za kar 50 odstotkov v
petih letih; CocaCola se v bitko za izboljšanje ekološke učinkovitosti
podaja s podobnimi načrti.


 


PepsiCo, matična družba organizacij Walkers (v Britaniji
največji proizvajalec čipsa), Quaker (ovseni kosmiči) in Tropicana
(sadni sokovi), na leto kupi več kot 350,000 ton krompirja. V podjetju
pravijo, da bodo tri sorte krompirja, ki ga gojijo v Britaniji,
nadomestili s sortami, ki med procesom pridobivanja potrebujejo manj
vode in jih je lažje skladiščiti. Na 350 kmetijah, kjer za potrebe
družbe pridelujejo krompir, bodo tako odslej uporabljali gnojila z
nizkimi koncentracijami ogljika, pravtako bodo izboljšali namakalne
sisteme. Slednji bodo, namesto porabljenih 10 ton vode za pridobivanje
ene tone krompirja, po letu 2015 porabili polovično vrednost, torej 5
ton vode.

Glavni zastopnik PepsiCo za Evropo David Wilkinson pravi: “Zastavili smo
si visoke, vendar uresničljive cilje. Najprej jih bomo preizkusili v
Veliki Britaniji, če bo vse potekalo v redu, pa bomo metode razširili še
v proizvodnje po svetu.”

Pepsi in CocaCola, ki svoje produkte prodajata v skoraj vsaki državi na
svetu in sta dve izmed najbolj prepoznavnih tržnih znamk na svetu, že
dolgo tekmujeta za prevlado na trgu in potrošnike prepričujeta o boljšem
okusu, ceni, vsebnosti sladkorja lastnih izdelkov. Obe podjetji sta že
bili predmet različnih kritik, imeli sta težave na sodiščih, države v
razvoju so ju obtoževale izsuševanja področij, ogroženih z oskrbo vode
in zastrupitvijo vode s pesticidi.
 
V Indiji se je pojavilo množično gibanje, ki multinacionalkama pripisuje
odgovornost za porabo vode. Področje Kerala v Indiji je prepovedalo
prodajo in proizvodnjo Cole, Pepsi-ja, Sprite-a, Fante in ostalih pijač,
ki jih proizvajajo lokalne, podrejene družbe omenjenih multinacionalk.
Indijska okoljska aktivistka Vandana Shiva je izračunala, da za
proizvodnjo enega litra Cole porabijo 9 litrov čiste vode. CocaCola to
zavrača s podatkom, da je za pridobivanje enega litra priljubljene
pijače potrebnih 3.12 litra vode.

Raziskave so pokazale tudi, da obe podjetji večino porabljene vode
uporabljata za pridelavo sestavin, potrebnih za pijačo, in ne
proizvodnega procesa samega.
 
Živilski industriji počasi postaja jasno, da mora velik del svojega
osredotočenja nameniti ravno takšnim verižnim podjetjem. PepsiCo
priznava, da je v svojem srcu pravzaprav kmetijsko podjetje.
“Osredotočenje poslovanja na izboljšanje ključnih vplivov na okolje je
… nadvse dobrodošlo,” je še povedal Richard Perkins, blagovni
svetovalec pri WWF.

Vir: Guardian

OBJAVIL/A MARUŠA PIŠLJAR

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook