Zanimivosti objavil

Že diši po kostanju

Čas kostanja je tu. Kupimo ga lahko kjerkoli, vendar si raje privoščimo čudovito jesensko pohajkovanje po gozdu in nabiranje teh dobrih plodov za malico. Kostanj je lahko izredno zdrav in hranljiv obrok, tudi v kulinariki je zelo uporaben.

Kostanj že v zgodovini

Pravi kostanj je včasih v Sloveniji predstavljal pomemben vir prehrane v jesenskih in zimskih mesecih, saj je pogosto nadomeščal krompir. Poznali so ga že Etruščani in Rimljani, najstarejši kostanji v okolici vulkana Etna naj bi bili stari več kot 1000 let.

Kje ga najdemo

V Sloveniji ga najdemo v toplejših gričevnatih legah, na primorskem flišu, v Beli krajini in v jugovzhodni Sloveniji, na manjših površinah pa ga najdemo v okolici Ljubljane, Zasavju, Halozah, Dolenjski in Štajerski.

Nabrani kostanj je najbolje porabiti takoj. Po nekaj dneh je sicer slajši, a če ga bomo starali predolgo, se lahko pokvari. Na hladnem ga lahko hranimo tudi do dva tedna.

Odlične lastnosti kostanja

100g pečenega kostanja vsebuje približno 245 kalorij, kuhan kostanj pa malo manj, približno 170 kalorij. Ima visoko vsebnost ogljikovih hidratov, predvsem škroba, a majhno vsebnost maščob, bogat je z vitamini skupine B ter vsebuje nekaj vitamina C in A. Odlikujejo ga tudi folna kislina, kalij ter fosfor.

Lastnosti kostanja so zdravilne, saj dokazano blaži krčne žile in lajša prebavne motnje, s posušenim listjem kostanja pa lahko blažimo težave revme, bronhitisa in oslovskega kašlja.

Zdrava kostanjeva sladica

Po­tre­bu­je­mo: mo­del s pre­me­rom 24 cm; za te­sto: 200 g pirine moke, 100 g kokosovega ma­sla, 1 dcl mandljevega mleka, 50 g sadnega slad­kor­ja v pra­hu, 1 ru­me­njak; za na­dev: 750 g kostanjev, 150 g kokosovega ma­sla, 2 žli­ci va­ni­lje­ve­ga slad­kor­ja, 1 žlič­ko ci­me­ta v pra­hu, 2 jaj­ci, malo kardamoma, za poškro­pi­tev: 2 žli­ci ama­ret­ta (man­dlje­ve­ga li­ker­ja) ter ste­pe­na slad­ka sme­ta­na.

S hlad­ni­mi ro­ka­mi ug­ne­te­mo moko z ma­slom, mandljevim mlekom, sadnim slad­kor­jem v prahu in ru­me­nja­kom. Ko je te­sto do­bro ug­neteno, ga pre­kri­je­mo s fo­li­jo za ohra­nja­nje sve­ži­ne in damo za eno uro v hla­dil­nik.

Pe­či­co se­gre­je­mo na 200 sto­pinj Cel­zi­ja. Ko­sta­nje križ­no za­re­že­mo in jih damo v se­gre­to pe­či­co za 10 mi­nut. Po­tem jih olu­pi­mo in jim odstra­ni­mo tudi tan­ko rja­vo ko­ži­co. V lo­nec damo malo vode in jih v njej du­ši­mo 20 mi­nut.

Na­re­di­mo na­dev: me­ša­mo ma­slo s sadnim slad­kor­jem, va­ni­lje­vim slad­kor­jem, ci­me­tom in kardamomom. Jaj­ce lo­či­mo na ru­me­njak in be­ljak. Odli­je­mo vodo, kjer so se ku­ha­li ko­sta­nji, jih ne­ko­li­ko oh­la­di­mo, pretlačimo in vme­ša­mo v že na­re­jen na­dev. Be­ljak ste­pe­mo v trd sneg in ga pre­vid­no vme­ša­mo v maso.

Pe­či­co se­gre­je­mo na 180 sto­pinj Cel­zi­ja. Te­sto raz­va­lja­mo, ga po­lo­ži­mo na po­maš­čen mo­del tako, da sega ob ro­bo­vih 3 cen­ti­me­tre vi­so­ko. Naj­prej 10 mi­nut pe­če­mo samo te­sto, po­tem do­da­mo na­dev iz kostanjev in pe­če­mo še 40 mi­nut. Ko­lač poš­kro­pi­mo z man­dlje­vim li­ker­jem. Oh­la­je­ne­ga po­tre­se­mo s sadnim slad­kor­jem v pra­hu in na­re­že­mo na kose. Po­leg lah­ko po­nu­di­mo ste­pe­no sme­ta­no.

Pa slasten tek!

 

Objavila: Zdenka Kolar

Komentarji so onemogočeni.

Iskanje

Facebook